خرید گاز
راهنمای خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز


اجاق خرید گاز صفحه ای

خرید گاز صفحه ایی با نام اجاق گاز توکار که هم در بازار معرفی میشوند، دارای تنوع بالا از لحاظ جنس ، ابعاد ، اندازه و متناسب با آشپزخانه های مدرن امروزی میباشند.گازها صفحه ایی با رویه های استیل ، شیشه ای و لعابی در بازار موجود میباشند، با توجه به اینکه فضای کمتری در آشپزخانه اشغال میکنند در زیر این اجاق گازها شما میتوانید کابینت و یا کشو داشته باشید.میتوانید متناسب با کارایی مورد نظر خود فر را جداگانه خریداری نمایید.این اجاق گازها با توجه به زیبایی و تنوع قابل توجه نسبت به اجاق گاز مبله قیمت مناسبتری را دارند.

#خرید گاز

اجاق گاز مبله

با توجه به داشتن فر فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال مینماید، معمولا ظاهر یکسانی داشته و بصورت چهار و یا پنج شعله در بازار موجود میباشند.با توجه به حجیم بودن این گازها معمولا کمتر مورد توجه مصرف کننده قرار میگیرند . گازهای مبله نسبت به گازهای صفحه ای از توان حرارتی بالاتری برخوردار میباشند .

در زیر خلاصه ای از مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای اشاره می گردد:

معایب گازها صفحه ایی

  1. بر روی قسمتی از صفحه کابینت نصب میگردد که امکان جابجایی آن وجود ندارد
  2. بدنه اجاق گازهای صفحه ای نسبت به مدل مبله از لحاظ آسیب پذیری و کیفیت صفحه رویی کیفیت پایین تری داشته و احتمال آسیب دیدگی آن بالا میباشد .
  3. نداشتن فر

مزایای گازها صفحه ایی

  1. زیبایی و تنوع بالای مدلها
  2. موجود بودن مدلهای دو و سه شعله در بازار
  3. اشغال فضای کمتر در آشپزخانه و متناسب بودن با فضای آشپزخانه های مدرن

در پایان اجاق گازی که میخواهید خریداری نمایید تا حد زیادی به اندازه آشپزخانه ، میزان پخت و تعداد افراد خانواده تان بستگی دارد، گازهای صفحه ای به فضای آشپزخانه ظاهر مدرنتری می دهد و با نصب این گازها شما میتوانید به شکل بهینه از فضای آشپزخانه استفاده نمایید.

با توجه به فضای آشپزخانه ، اجاق گاز صفحه ایی یا مبله انتخاب کنید . اجاق گازهای مبله فضای بیشتری اشغال میکند و در مقابل از توان حراری بیشتری نسبت به گازهای صفحه ایی برخوردار است . گازهای صفحه ایی نمایی مدرن دارند و فضای کمی اشغال میکنند و دارای مدلهای گازی و برقی هستند. با توجه به فاکتورهای اجاق گاز که در ادامه مطلب به آن پرداخته اییم میتوانید در خرید خود بهترین گاز مناسب خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای


امروزه با توجه به اینکه اجاق گازهای صفحه ای به آشپز خانه شما ظاهری مدرن میدهند درخواست خرید بیشتری نسبت به گازهای مبله یا ایستاده دارند اجاق گازهای صفحه ای معمولاً از ۵ تا ۲ شعله میباشند البته پر فروش ترین آن اجاق گاز ۵ شعله میباشد

اجاق‌گازهای صفحه ای اغلب در سه حالت استیل، شیشه، و ترکیب شیشه و استیل , و لعبی در بازار  موجود هستند

۱٫ شیشه ای: گازهای شیشه ای یا با انرژی گاز و یا با انرژی برق کار میکنند شیشه آن در دو رنگ سفید و مشکی ساخته می‌شوند، بسیار متنوع هستند. این اجاق‌گازها با شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌شوند که برخلاف تصورات عموم به‌راحتی شکسته نمی‌شوند در نوع برقی با توجه به اینکه با انرژی برق کار میکنند مقرون به صرفه نمیباشند ولی ظاهری کاملاً شیک و جذاب دارند.

۲٫ استیل: دوام این اجاق گازها بسیار بهتر از نوع شیشه ای بوده و در برخی از مواقع از نوع استیل آجدار هم ساخته میشود ، در خرید این اجاق گازها ضخامت ورق استیل بکار رفته میبایست مد نظر قرار گیرد.

۳٫ استیل و شیشه : تلفیقی از هر دو مدل میباشد
۴٫ لعابی: محصول جدید برخی از تولید کنندگان میباشد
۵٫ سرامیکی: در برابر حرارت مقاوم تر هستند و اگر روی صفحه داغ آنها آب سرد بریزید ترک برنمی دارند و به آسانی تمیز می شوند.
تنوع اجاق گازهای صفحه ای یا توکار بسیار زیاد می باشد ، زیبایی مدل‌های شیشه‌ای را نمی توان نادیده گرفت، اما به جرات می‌توان گفت که مدل‌های استیل به دلیل دوام بالاتر، پرطرفدارتر هستند

نکات مهم در انتخاب اجاق گاز مناسب


 ایمنی: انتخاب اجاق‌گاز همان‌قدر که به زیبایی و کارایی اهمیت می‌دهید، به نکات ایمنی آن نیز توجه کنید. دقت کنید اجاق‌گازها به ترموکوپل و فندک با کیفیت مجهز باشند .
فندک: اجاق گاز فندک جداگانه برای هر سر شعله داشته باشد
ترموکوپل : بهترین ترموکپل موجود در بازار برند Orkli اسپانیا میباشد
شیشه: شیشه اجاق گاز میبایست سکوریت باشد در این صورت نسبت به ضربات مقاومت بیشتری خواهد داشت و به سهولت قابل نظافت باشد.
 استاندارد بودن اجاق‌گازی که خریداری می‌کنید بسیار مهم است. سعی کنید به اعتبار برند انتخابی خود توجه نمایید.
سرشعله ها : مناسب با سبک زندگی ،نوع قابلمه ها ، ظروف و روش های انتخابی برای پخت و پز فاصله سرشعله ها میبایست متناسب و بر طبق استاندارد های موجود باشد تا جایی که به راحتی بتوان چند قابله را برروی آن قرار داد
بطور مثال معیار انتخاب گاز پنج شعله، قرار گیری همزمان پنج قابلمه بر روی پنج شعله  اجاق گاز میباشد.

 با دو واژه زیر در خصوص سر شعله یا مشعل  آشنا شوید


سر شعله  DUAL  وجود دو  ژیگلور که باعث تقویت شعله ها می گردد .
سرشعله WOK پلوپز در این گازها دارای سه حلقه آتش میباشد که باعث سریع گرم شدن ظروف میگردد.
استحکام و فاصله ولومها  از سرشعله ها  : از ولومهایی استفاده شود که در اثر حرارت داغ نشده و تغیر شکل ندهند
اجاق های برقی به علت گران بودن برق نسبت به گاز به صرفه نیستند با اینکه کارایی خوبی دارند و بسیار شیک و زیبا هستند.
در هنگام خرید توجه داشته باشید محصول خریداری شده از خدمات پس ‌از ‌فروش مطلوبی برخوردار باشد. دقت نمایید پس از خرید اجاق‌گاز خود، نصب و راه‌اندازی اولیه اجاق‌گاز را به مسئول نصب مجاز همان شرکت واگذار نمایید.
این نکته را فراموش نکنید که با صرف هزینه‌ بیشتر و دقت در انتخاب اجاق‌گاز توکار، از حوادث و مشکلات احتمالی پیشگیری خواهید کرد.
اجاق گاز صفحه ای  ایرانی بخریم یا خارجی؟
ممکن است پس از انجام ارزیابی ها و پیدا کردن نوع اجاق گازی که مناسب شماست، این سوال برایتان پیش بیاید که در میان تنوع بالای اجاق گاز هایی که در بازار موجودند کدام یک را بخریم؟ اجاق گازهای ایرانی بهترند یا مدل های خارجی؟ از آنجا که اجاق گاز از جمله وسایل پر مصرف آشپزخانه شماست، بهتر است در خرید آن بسیار دقت کرده و اجاق گاز باکیفیتی را انتخاب نمایید.
گاز های خارجی دارای کیفیت بسیار مطلوبی هستند. این اجاق گازها از طراحی دقیق و بالایی برخوردار بوده بطوریکه دوام بالاتری دارند و همچنین تعمیرات آنها با وجود هزینه بالاتر توسط تعمیرکاران زیادی انجام می شود. نکته قابل توجه قیمت بالای اجاق های خارجی می باشد که با توجه به نرخ ارز نسبت به مدلهای ایرانی هزینه دو سه برابر می توانند داشته باشند. همچنین توجه به این نکته که بسیاری از برندهای خارجی در ایران نمایندگی نداشته و لذا استفاده از خدمات پس از فروش آنها ممکن نمی باشد، مسئله حائز اهمیتی می باشد که باید به آن توجه نمایید.
مدل های ایرانی نسبت به اجاق های خارجی بسیار ارزان ترند، در انتخاب برند این اجاق گازها میبایست نهایت دقت کافی را داشته باشید زیرا در حال حاضر در بازار برندهای متفرقه زیادی با قیمت ارزانتر موجود است. حتما به داشتن استاندارد و کیفیت قطعات استفاده شده در آنها دقت نمایید.
در حال حاضر برخی از برندهای ایرانی از سرشعله های دو برند معروف ایتالیایی DEFENDI و SABAF استفاده میکنند و در برخی از مواقع در اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای از شیشه شات ایتالیا استفاده میگردد که این امر موجب مرغوبیت بیشتر گاز میگردد. در اجاق گازهای ایرانی با قطعات ایرانی سرشعله مناسب برای شرکت آریا تکنیک و یا ریاضت میباشد و شیشه شرکت جام ایمن از کیفیت مطلوبی برخوردار میباشد.
در پایان لازم به توضیح است قبل از خرید اطلاعات کافی درباره‌ی برندها، توان حرارتی و کیفیت اجاق گاز  داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.

اجاق گاز توکار مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از مهمترین وسیله هایی که امروزه برای هر خانه ای مورد نیاز است اجاق گاز توکار می باشد. بیشتر خانه هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند دیگر از اجاق گازهای قدیمی استفاده نمی کنند و اجاق گاز توکار را در خانه های خود مورد استفاده قرار می دهند. البته باشد دقت داشته باشید که در انتخاب اجاق گاز توکار دچار اشتباه نشده و نوعی را انتخاب کنید که بهترین باشد، چرا که بیشترین وسیله کاربردی در ر خانه ای اجاق گاز آن می باشد.

اجاق گاز توکار انواع گوناگونی دارد که هریک از آنها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. باید دقت داشته باشید که در انتخاب اجاق گاز توکار خانه خود چندین ویژگی و نکات مهم را بررسی کرده و بعد خرید خود را انجام دهید. در ادامه برخی از این ویژگی ها را بیان می کنیم.

برخی از ویژگی های اجاق گاز توکار مناسب :

همانطوری که بیان کردیم یک اجاق گاز توکار خوب باید ویژگی های خاصی را داشته باشد که شما با دقت در آنها بتوانید مناسب بودن و نبودن آن را تشخیص دهید. برای اینکه شما به راحتی بتوانید در خرید خود تصمیم بگیرید در ادامه برخی از این ویژگی ها را بیان می کنیم.

تعداد و اندازه سر شعله :

تمام گازهای حتی آنهایی که توکار نیستند دارای شش شعله می باشند. هرچه تعداد شعله های آن بیشتر باشد اجاق گاز توکار بزرگ تری بوده و فضای بیشتری را اشغال می کند. سر شعله های گار معمولا یک عدد بزرگ، سه سایز متوسط و دو عدد کوچک می باشد که شما باید متناسب با حجم غذایی که می خواهید بپزید باید شعله را انتخاب کنید.شعله های گاز یکی از مهمترین ویژگی های گاز می باشد که باید بسیار در مدل آن دقت داشته باشید که تمامی سایزهای بزرگ و متوسط و کوچک را داشته باشد.

فندک :

فندکی که در اجاق گاز توکار به کار می رود معمولا به این صورت است که یک عدد می باشد و برای تمامی شعله ها استفاده می شود. ولی به تازگی فندک آن را در هر شعله به صورت جداگانه تنظیم کرده اند که این کار را بسیار راحت تر کرده است، یعنی شما با چرخاندن مهره ای که در هر شعله وجود دارد ی توانید آن شعله را روشن کنید.

ترموکوپل :

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید گاز تو کار داشته باشد این ویژگی می باشد. ترموکوپل امنیت و ایمنی گاز را بسیار بالا می برد و وجود آن باعث می شود که اگر به دلیل وزش باد و یا سر رفتن مواد غذایی گاز خاموش شد، جریان گازی که در شعله ها قرار دارد قطع شود و در فضا منتشر نشود.گازهای قدیمی دارای این ویژگی نمی باشند و به همین دلیل مشکلات بسیاری را به وجود آورده اند، ولی به تازگی در اجاق گاز توکار که تولید می شود این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد.

تایمر :

برخی از اجاق گازهایی که به تازگی تولید شده اند و مدرن می باشند دارای تایمر هستند، شما می توانید با چرخاندن آن و قرار دادن بر روز زمانی مشخص تعیین کنید که در آن زمان زنگ بزند تا به غذایی که روی شعله قرار داده اید سر بزنید.

با این قابلیتی که به تازگی بر روی برخی اجاق گازها به کار رفته است، دیگر هیچ نگرانی در مورد سوختن و یا ته گرفتن غذاها نداشته باشید. البته برخی از اجاق ها به گونه ای طراحی شده اند که هریک از شعله ها تایمر دارند و شا می توانید با تنظیم کردن آن بر روی زمان مشخصی آن را بدون اینکه خودتان در خانه باشید خاموش کنید.

این ویژگی ها بیشتر برای اجاق گاز توکار می باشد که در بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های مهم اجاق گاز توکار این است که فضای زیر را خالی می کند و شما می توانید وسایل دیگر خود را از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کابینت و … را در آن جای دهید. البته بیشتر کابینت را در زیر اجاق گاز توکار قرار می دهند تا جلوه زیباتری داشته باشد.

نمایشگر دیجیتالی :

همانطور که می دانیم پیشرفت تکنولوژی نه تنها برای سیستم های کامپیوتری و … می باشد بلکه در برخی از اجاق گازها هم می توانید این پیشرفت را مشاهده کنید. برخی از آنها دارای صفحه دیجیتالی می باشند که شما می توانید از طریق آن زمان و یا ساعت باقی مانده از پخت غذای خود را مشاهده کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های این اجاق گازهای این است که شما می توانید با تنظیم نمودن قفل کودک، آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا خطری به وجود نیاورند.

البته باید بدانید که این ویژگی دیجیتالی بودن حمل بر این موضوع نمی باشد که اگر این ویژگی را نداشته باشد گاز مناسبی نیست بلکه اگر این ویژگی را داشته باشد می تواند گفت گاز بسیار مناسب و با کیفیتی می باشد

صفحات روی سر شعله ها :

یکی دیگر از نکاتی که در مورد اجاق گاز توکار باید بسیار به آن دقت داشته باشید، صفحات روی سر شعله ها می باشد شما با صفحه را انتخاب کنید که بسیار محکم باشد که به خوبی بتواند تحمل فشار و دمای بالا را داشته باشد.گاهی اوقات امکان دارد غذاهایی را که بر روی گاز قرار می دهید تا بپزند زیاد باشند و یا اینکه شعله های آنها هم زیاد باشد، در این صوت شما باید گازی داشته باشید که صفحات آن باعث پخش یکسان و یکنواخت حرارتی شود که در شعله ها وجود دارد.بنابراین جنس صفحه گاز بسیار مهم است، که با کیفیت و مرغوب باشد تا به خوبی بتواند قابلیت تحمل فشار روی گاز و دمای بالای آن را داشته باشد.

خرید گازهای صفحه ای

[ux_products cat=”1961″ orderby=”rand” out_of_stock=”exclude”]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]