آون توستر کن مدل TO4000
راهنمای خرید آون توستر

آون توستر چیست؟

آون توستر فر برقی روکار می باشد که  فضای کمی را در محیط های آشپزخانه به خود اختصاص می دهند. مخصوصا در حال حاضر که اجاق های مبله از آشپزخانه ها حذف شده و اجاق گاز های رومیزی  جایگزین آنها شده اند و  خرید فر ، مایکروویو و آون توستر جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند

با استفاده از اون توستر ، قابلیت هایی نظیر آب کردن مواد غذایی یخ زده، پخت انواع کیک، بریان کردن، کباب کردن جوجه، پخت  انواع  پیتزا و همینطورگرم کردن نان به نحو خیلی خوب و مورد تایید انجام می گیرد .

معمولا ، آون توستر ها  فرآیند ایجاد گرما را به وسیله المنت های حرارتی یا فن انجام می دهند که این امر در خرید آون توستر می تواند مد نظر واقع شود. امروزه از این وسایل با عنوان لوازم کار راه انداز، پر استفاده و بسیار پرطرفدار نام برده می شود

آون توستر داتیس DT-860

راهنمای خرید آون توستر

برای اینکه بهترین محصول را تهیه کنید؛ بهتر است در ابتدا نوع توستر مورد نظر خود و کاربرد آن را مشخص کرده . سپس با توجه به بودجه خود به سراغ یکی از برندهای معتبر مانند داتیس،سیمر ، گالریا، ویداس، بایترون و یا گودریک بروید.

از موارد مهم که در هنگام خرید آون توستر لازم است در نظر گرفته شود،  حجم و گنجایش آن می باشد . که با توجه به نیازمون باید انتخاب مناسب داشته باشیم.

تعداد قفسه‌ها، سیستم پخت حرارتی یکنواخت، عملکردهای چندگانه از جمله برشته کردن، یخ زدایی و… از نکات مهم هنگام خرید  آون توستر میباشد.

علاوه بر این موارد، جنس بدنه داخلی و خارجی و المنت‌های به کار رفته در آن هم از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت و کیفیت کالا هستند.

ظاهر و نمای بیرونی و رنگ دستگاه نیز به اندازه کارایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خوشبختانه تنوع کالا این امکان و فراهم کرده که هر شخص با توجه به نیاز و نوع استفاده می تواند ظاهر و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند .

آون توستر DT-812 داتیس

نکته مهم

فن کانوکشن یا همان سیستم پخت حرارتی یکنواخت از موارد بسیار مهم برای آون توستر یا فر و مایکروویو می باشد . عملکرد کانوکشن بدین صورت است که علاوه بر ایجاد میزان حرارت بالاتر، این حرارت به شکل یکپارچه و یکنواخت در تمام قسمت های  توستر انتشار پیدا می کند.

نکته  آون توسترهای فاقد این عملکرد، معمولاً فرآیند تولید حرارت برای مواد غذایی از طریق دیواره های آن انتقال می یابد. که در این حالت گرما به صورت یکنواخت در تمام قسمت های دستگاه پخش نمی شود. در نتیجه این امر پخت مواد غذایی یکنواخت انجام نمی گرددو رضایت مطلوب بدست نخواهد آمد

انواع آون توستر ها

آون توستر سیمر ST601

توستر معمولی یا توستر نان

همان طور که از اسم این محصول پیداست؛ این وسیله بیشتر برای گرم کردن و تست کردن نان کاربرد دارد و برای استفاده به جای فر چندان مناسب نیست. این دسته از کالاها معمولا بسیار کوچک هستند و در هر فضایی می‌توانید آنها را جا بدهید.

 آون توستر فن دار

این وسیله معمولا به جای فر استفاده می‌شود و یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی است که می‌توانید برای خانه خود تهیه کنید. پخت مواد غذایی، شیرینی‌ها و نان‌ها از جمله کارهایی است که می‌توانید با این محصول انجام دهید. البته معمولا آون توستر فن دار قیمت بالاتری هم دارد.

توستر با جوجه گردان

این محصول بیشتر برای پخت انواع گوشت و مرغ کاربرد دارد و معمولا برای گرم کردن نان و پخت شیرینی استفاده نمی‌شود.

با استفاده از این محصول می‌توانید به راحتی انواع جوجه و مرغ طعم دار را آماده کنید.

آون توستر با مادون قرمز

این اشعه بدون ضرر رساندن به سلامتی بدن، مواد غذایی را یخ زدایی کرده و امکان پخت سریع و یکنواخت آنها را فراهم می‌کند. معمولا این مدل از محصولات بالاترین قیمت را در بین مدل‌های مختلف دارد

مزایا و معایب آون توسترها

آون توستر به راحتی روی کابینت یا میز قرار گرفته و به دلیل کم جا بودن، بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک و کم متراژ وهمچنین مستاجرین  است.

برخی از مدل‌های این وسیله، بسیار کاربردی هستند و برای افرادی که به دلیل کمبود فضا از گاز رومیزی استفاده می‌کنند؛ جای فر را پر می‌کنند

در مقایسه با مایکروویوها، توسترها برای گرم کردن مواد غذایی زمان بیشتری را صرف می کنند، که این مورد نیز در زمره معایب این نوع لوازم خانگی تلقی می شود. از دیگر نقاط ضعف در خرید آون توسترها، داغ شدن قسمت های بدنه خارجی دستگاه می باشد که احتمال خطر و سوختگی به ویژه برای کودکان را افزایش می دهد.

بنابراین و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی آگاه ساختن و یادآوری این موضوع به کودکان حائز اهمیت می باشد

آون توستر

نقاط ضعف

زمان پخت بیش‌تر

احتمال خشک شدن غذا

عدم کارایی در گرم کردن مایعات

مصرف انرژی بیش‌تر

نقاط قوت

مناسب برای گرم کردن به خصوص نان

مناسب برای برشته کردن

بهینه‌تر برای حجم غذای کم

فضای اشغالی کم‌تر

قیمت آون توستر

برای اطلاع از لیست قیمت آون توستر و همچنین مقایسه انواع آون توستر های بازار  اینجا کلیک کنید

راهنمای خرید آون توستر

نکته مهم هنگام استفاده آون توستر

قرار دادن دستگاه بر روی سطح هموار و فاقد هر گونه شیب و همین طور عدم قرار دادن اشیا بر روی آن به ویژه هنگام استفاده ، از نکات حائز اهمیت در استفاده از  آن بشمار میرود. همچنین در هنگام استفاده  از دستگاه نباید هیچ گونه پوششی بر روی سطح آن قرار بگیرد .

خرید آون توستر

آرشیت نمایندگی فروش آون توستر در ایران

تحویل فوری محصول خریداری شده شما + ضمانت اصل بودن کالا
قیمت های تخفیف خورده حتی زیر قیمت کارخانه
امکان خرید اینترنتی و حضوری و پرداخت در محل
ما در فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه آرشیت مجموعه ایی کامل از برند های معتبر لوازم آشپزخانه  را عرضه می‌نماییم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]